2024-03-28T19:01:19Z
https://ceej.tabrizu.ac.ir/?_action=export&rf=summon&issue=1056
نشریه مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه تبریز
نشریه مهندسی عمران و محیط زیست
2008-7918
2008-7918
1397
48.2
91
ارائه نوعی اتصال تیر به ستون بتنی پیشساخته و مقایسه آن با اتصالات رایج
جمشید
اسماعیلی
سیدنیرم
آهوقلندری
مسعود
فرزام
پیشساختهسازی به معنای ساخت سازه در کارگاه و اتصال آن در محل اجرای پروژه میباشد. بنابراین سازههای پیشساخته دارای اتصالاتی متفاوت از سازههای درجای معادل خود هستند. هدف از این تحقیق بررسی عملکرد اتصالات در اینگونه ساختمانهاست زیرا در نتیجه وجود این اتصالات، سازههای پیشساخته رفتار لرزهای متفاوتی نسبت به سازههای درجا خواهند داشت. مطالعات نشان میدهد مهمترین ضعف مشهود در این ساختمانها در ناحیه اتصال آنها رخ داده است. در این تحقیق سعی شده با ارائه نوعی اتصال جدید و مقایسه آن با اتصال پیشساخته رایج در کشور و اتصال درجای معادل آنها به بهبود این ضعف رایج در سازههای پیشساخته کنونی کمک شود. در این مطالعه برای مقایسه عملکرد اتصالات یاد شده از آنالیز اجزای محدودی گره تیر به ستون استفاده شد. برای این منظور گره میانی یک سازه چهار طبقه دارای سیستم قاب خمشی متوسط در دو سازه پیشساخته و درجا با هم مقایسه شدند. نتایج نشان میدهد که اتصال ارائه شده بر خلاف اتصال رایج پیشساخته در مقایسه با اتصال درجای معادل خود عملکرد مطلوبی تحت تلاشهای وارده در زمینه مقاومت، جذب انرژی و شکلپذیری نشان میدهد.
آنالیز اجزای محدود
اتصال پیشساخته
اتصال تیر به ستون
سازه پیشساخته
2018
08
23
1
15
https://ceej.tabrizu.ac.ir/article_7903_ae9f8f7764be3bbb4c901428ca4f65f1.pdf
نشریه مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه تبریز
نشریه مهندسی عمران و محیط زیست
2008-7918
2008-7918
1397
48.2
91
بررسی اثر غلظت پساب تصفیهشده شهری بر سرعت تهنشینی ذرات چسبنده در سامانههای انتقال آب
میلاد
خواستار بروجنی
کاظم
اسماعیلی
حسین
صمدی بروجنی
علی نقی
ضیائی
در سالهای اخیر به دلیل خشکسالیهای مکرر و کمبود منابع آبی ناشی از این شرایط، رویکرد به استفاده از منابع آب تجدیدپذیر همچون کاربرد پساب تصفیه شده شهری در جهت تأمین بخشی از منابع آبی مورد نیاز افزایش یافته است. استفاده از پساب شهری در بخش کشاورزی تاکنون به طور معمول صورت میگرفته، اما استفاده برنامهریزی شده و انتقال آن از طریق شبکههای آبیاری و اختلاط آن با آب حاوی رسوب چسبنده که از طریق انحراف از رودخانهها صورت میگیرد، مشکلات متعددی همچون رسوبگذاری ذرات چسبنده در سازههای انتقال را افزایش داده است. مواد آلی موجود در پساب تصفیه شده شهری و تمایل رسوبات چسبنده به واکنشپذیری، باعث تأثیر در رفتار رسوبات چسبنده شده است. در این تحقیق اصول تهنشینی ذرات رسوبی و سرعت سقوط رسوبات چسبنده در تنشهای برشی متفاوت و غلظتهای مختلف پساب و رسوب با استفاده از کانال دایرهای مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که افزایش میزان پساب سبب افزایش سرعت سقوط در غلظتهای مختلف رسوب میشود. همچنین مقایسه نتایج این پژوهش با معادلات تجربی ارائه شده در این زمینه حاکی از آنست که سرعت سقوط ذرات وابسته به مقدار تنش برشی و غلظت رسوبات معلق میباشد و بر این اساس روابطی برای سرعت سقوط رسوبات مورد استفاده ارائه شد.
: نرخ تهنشینی
تنشبرشی بحرانی
فلوم دوار
سرعتسنج صوتی
2018
08
23
17
26
https://ceej.tabrizu.ac.ir/article_7904_5f1473d7c4e909d199e5e72c9d047d5d.pdf
نشریه مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه تبریز
نشریه مهندسی عمران و محیط زیست
2008-7918
2008-7918
1397
48.2
91
پیشبینی سیل با استفاده از شاخص بارش استاندارد (SPI) در مقیاس روزانه
علیرضا
شکوهی
نازگل
حسینی پژوه
افشین
بختیاری
یافتن روشی که بتواند در عین سادگی از دقت کافی در پیشبینی سیلاب برخوردار باشد از چالشهای همیشگی محققین بخصوص در کشورهای در حال توسعه بوده است. در این تحقیق برای اولین بار به بررسی توانایی روش شناخته شده شاخص بارش استاندارد شده (SPI)، که استفاده از مقیاسهای بلند مدت آن برای مطالعات خشکسالی مرسوم است، برای پیشبینی سیل در مقیاس روزانه پرداخته شده است. برای این تحقیق از دو حوضه مطالعاتی، کسیلیان در منطقهای مرطوب با رژیم بارانی و کهیلک درهسی در حوضه آبریز صوفیچای در منطقهای نیمه خشک با رژیم برفی- بارانی استفاده شد. نتایج حاصل از به کار بردن SPI در مقیاسهای 3، 6، 9 و 12 روزه برای پایش و پیشبینی سیل نشان داد که این شاخص در مقیاسهای مختلف روزانه در پیشبینی و پایش سیل در هر دو حوضه آبریز کسیلیان و کهیلک درهسی موفق بوده است. با استفاده از شاخصهای احتمال تشخیص (POD)، هشدار غلط (FAR) و موقعیت بحرانی (CSR) بهترین نتیجه برای حوضه کسیلیان با SPI6 و برای حوضه کهیلک درهسی برای زمانهای بارانی با SPI3 و برای دورههای برفی با SPI9 بلندمدتتر از آن به دست آمد.
پیشبینی سیل
SPI
مقیاس روزانه
مناطق مرطوب
رژیم برفی بارانی
2018
08
23
27
35
https://ceej.tabrizu.ac.ir/article_7909_c831eb414cd5be302f405355af9a9038.pdf
نشریه مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه تبریز
نشریه مهندسی عمران و محیط زیست
2008-7918
2008-7918
1397
48.2
91
تأثیر سیلت در خصوصیات رطوبتی ماسه غیر اشباع
هادی
علی اشرفی
کاظم
بدو
امروزه با توجه به برداشت زیاد از منابع آب زیرزمینی، ضخامت قشر غیر اشباع خاکها همواره در حال افزایش است. تعیین خصوصیات هیدرولیکی خاکهای غیر اشباع برای ارزیابی رفتار آنها ضروری است. از جمله این خصوصیات، ظرفیت نگهداشت آب و ضریب نفوذپذیری در مکشهای کالبدی مختلف خاک است که با استفاده از منحنی مشخصه رطوبتی خاک تعیین میشود. در این تحقیق یک دستگاه شامل محفظه فشاری قابل توزین به همراه سیستم کنترل فشار طراحی و ساخته شد که با استفاده از آن، اثر ناخالصی خاک ریزدانه سیلت در خصوصیات رطوبتی ماسه غیر اشباع بررسی گردید. آزمایشهای اعمال مکش کالبدی برای ترکیب خاک ماسه با دو نوع خاک سیلتی با درصدهای وزنی 5، 10، 15 و20 انجام شدند. منحنیهای مشخصه رطوبتی آزمایشگاهی، با استفاده از نرمافزار RETC تحلیل گردیده و با منحنیهای حاصل از مدلهای نظری برازش گردیدند. تطابق خوب بین منحنیهای مشاهدهای و نظری مکش- درصد رطوبت، نشانگر صحت روشهای آزمایشگاهی و مدلهای نظری به کار گرفته شده بود. نتایج حاکی از آن است که با افزایش درصد سیلت به خاک ماسه، میزان نگهداشت آب در خاک به ازای مکش مشخص افزایش محسوسی مییابد که نشاندهنده تأثیر بافت خاک است. با مقایسه درصدهای رطوبت حجمی در مکشهای 10 الی 90 کیلو پاسکال بین خاکهای سیلتی، مشخص گردید اندازه ذرات دانهها عامل مهم و تأثیرگذار در منحنیهای مشخصه رطوبتی خاکها و خصوصیات هیدرولیکی نمونههای ماسه- سیلتی غیر اشباع میباشد.
ماسه
سیلت
دستگاه محفظه فشاری
مکش کالبدی
رطوبت
نفوذپذیری غیر اشباع
2018
08
23
37
45
https://ceej.tabrizu.ac.ir/article_7910_f179f229f70b7f7fd40930525d618d4a.pdf
نشریه مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه تبریز
نشریه مهندسی عمران و محیط زیست
2008-7918
2008-7918
1397
48.2
91
ارزیابی حساسیت رطوبتی مخلوطهای آسفالتی حاوی افزودنی نانولوله کربنی
فرزاد
عطازاده
بابک
گلچین
پژوهشهای گذشته نشان داده است که نانومواد، حساسیت رطوبتی مخلوطهای آسفالتی را بهبود میدهند. در این مقاله، اثر نانولوله کربنی بر بهبود حساسیت رطوبتی مخلوطهای آسفالتی مورد بررسی قرار میگیرد. با توجه به این که جنس مصالح سنگی بر حساسیت رطوبتی مخلوطهای آسفالتی تأثیرگذار است، از دو نوع مصالح سنگی سیلیسی و آهکی در ساخت نمونهها استفاده شد. نمونهها با درصدهای 0%، 1%، 2% و 3% نانولوله کربنی ساخته شدند. حساسیت رطوبتی مخلوطهای آسفالتی گرم با استفاده از آزمایش کشش غیر مستقیم بررسی شد و نسبت مقاومت کششی غیر مستقیم برای نمونهها محاسبه گردید. در ادامه، اثر درصدهای مختلف نانولوله کربنی برروی پارامترهای آزمایش مارشال نیز ارزیابی شد. نتایج آزمایشها نشان داد که نسبت مقاومت کششی غیر مستقیم مخلوطهای اصلاح شده با نانولوله کربنی بیشتر از نمونههای بدون افزودنی بوده و در نتیجه خصوصیات رطوبتی مخلوطها ارتقا مییابد )به عنوان مثال 8/11 و 9/9 درصد بهبود برای مصالح آهکی و سیلیسی در حضور 1% از افزودنی). ضمناً درصد بیشتر نانولوله کربنی موجود در قیر، عملکرد بهتری را نشان میدهد. از طرفی این تحقق نشان داد که مخلوطهای آسفالتی ساخته شده با مصالح آهکی در اکثر درصدهای نانولوله کربنی، حساسیت رطوبتی کمتری در مقایسه با مصالح سیلیسی مشابه دارند. همچنین افزودنی نانولوله کربنی، مقاومت کشش غیر مستقیم مخلوطهای آسفالتی را در دو حالت خشک و اشباع و نیز استحکام مارشال نمونهها را افزایش میدهد.
نانولوله کربنی
مخلوط آسفالتی
قیر
حساسیت رطوبتی
آزمایش مارشال
2018
08
23
47
57
https://ceej.tabrizu.ac.ir/article_7905_30ea1f3111cbb28674efb9d8bd664069.pdf
نشریه مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه تبریز
نشریه مهندسی عمران و محیط زیست
2008-7918
2008-7918
1397
48.2
91
ارزیابی اثرگذاری عوامل انسانپدید بر بحران دریاچه ارومیه با استفاده از دادههای ماهوارهای و تحلیل مکانی
علیرضا
مجتهدی
رامین
الماسی
مهران
داداش زاده
در راستای مدیریت حیات اکولوژیک دریاچهها، پردازش دادههای ماهوارهای و استفاده از روشهای مختلف تحلیل مکانی، اطلاعات ارزشمندی جهت انجام یک پایش جامع به دست میدهند. بنابر این در مطالعات منابع آبی حوضههای آبریز مختلف جهان، اطلاعات زمانی- مکانی تحلیل شده مربوط به دریاچههای آن حوزه، از جمله مجهولات اساسی قلمداد میشوند. این در حالی است که به دلایل مختلفی، تعداد بیشماری از دریاچههای کوچک و تالابهای حیاتی جهان فاقد اطلاعات دقیقی از تغییرات مکانی هستند. دریاچه ارومیه نیز به عنوان یکی از مهمترین زیستگاههای آبی کشور، طی سالهای اخیر به دلیل عوامل مختلفی نظیر شرایط اقلیمی، عملکرد انسانی و نبود رویکرد مدیریت جامع در حوضه آبریز خود تغییرات شدیدی را تجربه نموده است. از این رو، ارزیابی شرایط حاضر دریاچه و بررسی تغییراتی که در دهههای مختلف روی شرایط اقلیمی آن اتفاق افتاده از اهمیت به سزایی برخوردار است. در این مطالعه، با استفاده از تصاویر ماهوارهای و بهکمک علم سنجش از دور و همچنین عملیات میدانی، تغییرات پارامترهای مهمی نظیر دمای سطح آب، شورهزارها و پوشش گیاهی دریاچه مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که طی یک دوره 17 ساله مساحت پیکره آبی دریاچه به نصف کاهش یافته و از طرفی با افزایش مساحت زیر کشت حوضه آبریز آن و با توجه به کاهش نسبی بارش در سالهای اخیر، با سرعت چشمگیری بر وسعت شورهزارها افزوده گشته است. همچنین در طول بازه زمانی مورد مطالعه، دمای کل سطح آبی دریاچه ارومیه چه در فصول گرم و چه در فصول سرد سال با افزایش نسبی همراه بوده است. در نهایت هدف اصلی از این مطالعه، انجام پایشی نظارت شده در راستای ارزیابی و بررسی بحران دریاچه ارومیه با در نظر گرفتن عوامل انسانی نظیر تأثیرات بخش کشاورزی و احداث پل میانگذر میباشد. همچنین دستیابی به یک پایگاه اطلاعات مکانی جامع جهت تعیین اثرگذاری هر یک از این پارامترها بر بحران خشک شدن دریاچه ارومیه از دیگر اهداف این تحقیق میباشد. این نتایج به صورت کمی و به طور قطعی اثبات مینمایند که مجموعه عوامل انسانی، مسبب اصلی بحران خشک شدن دریاچه میباشند.
دریاچه ارومیه
دادههای ماهوارهای
تحلیل مکانی
عوامل انسانی
2018
08
23
59
70
https://ceej.tabrizu.ac.ir/article_7906_e104dadc1db6f7f152eaa0c515a4edd0.pdf
نشریه مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه تبریز
نشریه مهندسی عمران و محیط زیست
2008-7918
2008-7918
1397
48.2
91
تخمیـن فشار متوسط دینامیکی در جریانهای دوفازی آب و هوا با استفاده از شبکه-های عصبی مصنوعی و سیستم عصبی- فازی تطبیقی
فائزه
مقدس
عبدالرضا
کبیری سامانی
مریم
ذکری
جریان دوفازی در سازههای گوناگون از جمله سیستمهای انتقال آب و خطوط لوله دریایی انتقال نفت و در سازههای هیدرولیکی از جمله سرریزهای نیلوفری، شفتهای قائم، کالورتها و تونلها و مجاری بسته اتفاق میافتد. پیشبینی فشار دینامیکی در جریانهای دوفازی جهت طراحی بهینه و مناسب و جلوگیری از وقوع مشکلات ناخواسته در اثر ایجاد جریانهای دوفازی امری ضروری است. در این تحقیق مدلهایی جامع جهت پیشبینی فشار دینامیکی در جریانهای دوفازی آب و هوا با استفاده از شبکههای عصبی و سیستم عصبی- فازی تطبیقی (انفیس) ارائه میشود. از آنجایی که مدل انفیس در مواجهه با فرآیندهای پیچیده با تعداد پارامترهای زیاد، قوانین زیادی تولید میکند و حجم محاسبات را بیشتر میکند، استفاده از پیشپردازش خوشهبندی فازی کارآیی مدل انفیس را بیشتر و حجم محاسبات را کمتر میکند. استفاده از آلگوریتم بهینهسازی ازدحام ذرات یکی دیگر از تکنیکهای بهبود نتایج در این تحقیق است. در این پژوهش برای تنظیم وزنها و بایاسهای شبکههای عصبی از آلگوریتم ازدحام ذرات استفاده شده است. در مدلهای انفیس نیز در رابطه با تنظیم پارامترها، الگوریتم ترکیبی ازدحام ذرات و حداقل مربعات استفاده شده است. در این بررسی مشخص شد که نتایج حاصل از مدلهای انفیس همراه با پیشپردازش خوشهبندی فازی و آلگوریتم بهینهسازی ازدحام ذرات دارای دقت بالاتری هستند.
فشار متوسط
جریان دوفازی
عصبی- فازی
ازدحام ذرات
2018
08
23
71
80
https://ceej.tabrizu.ac.ir/article_7911_a6a2aa6d4e5ba0e54f17960c9409eb84.pdf
نشریه مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه تبریز
نشریه مهندسی عمران و محیط زیست
2008-7918
2008-7918
1397
48.2
91
تأثیر چرخه ذوب و انجماد بر نشستهای بلندمدت خاک سیلت فروریزشی
علیرضا
نگهدار
شیما
یادگاری
شیوا
رحمانی
گستردگی خاکهای مسئلهدار و تأثیر چرخه ذوب و انجماد و به تبع آن دگرگونی در ویژگیهای ژئوتکنیکی خاکهای مسئلهدار مخصوصاً خاکهای فروریزشی بر محققین پوشیده نیست. این آسیبها ناشی از تشکیل لنزهای یخی در طول چرخه ذوب و انجماد است که به گسستگی پیوند ذرات خاک و تغییر ساختار اولیه منجر میگردد. با توجه به این که در مناطق سردسیر احتمال ذوب و یخ مکرر تهدیدی برای ویژگیهای مقاومتی، تغییرشکل و تراکم و ... خاکها میباشد و خاکهای سیلتی جز خاکهای فروریزشی بوده و در برابر یخبندان بسیار حساس میباشند، بدین منظور در این تحقیق، تأثیر چرخههای ذوب و انجماد و سطوح تنش بر ساختار و تغییرشکلهای بلندمدت خاک سیلتی با انجام آزمایش تحکیم یکبعدی مورد مطالعه قرار گرفته و در ادامه مکانیسم خزشی آن با در نظر گرفتن لغزش و تغییر شکل ذرات و براساس ارتباط ضریب تراکم ثانویه و نسبت تخلخل و با استفاده از تصاویر به دست آمده از آزمایش SEM شرح داده شدهاند. ارتباط غیرخطی بین ضریب تراکم ثانویه و تنش خزشی را مشاهده میشود. همچنین نتایج آزمایشها نشان میدهد، میزان تغییرشکلهای خزشی نمونه سیلتی علاوه بر شرایط اشباع بودن نمونه و سطوح تنش خزشی به شمار چرخههای ذوب و انجماد نیز بستگی دارد. دورههای ذوب و انجماد، لغزش، جهتگیری ذرات، تخلخل و ساختار اولیه خاک را تغییر میدهد. در طول آزمایش تحکیم، برای نمونه تحت 10 چرخه از فرایند ذوب و انجماد، به دلیل فروپاشیدگی ذرات از همدیگر و کوچکتر شدن اندازه ذرات، متوسط نشستهای تحکیمی بیشتر شده و تغییرشکلهای خزشی هم افزایش مییابد.
چرخه ذوب و انجماد
تحکیم یکبعدی
سیلت
تراکم ثانویه
SEM
2018
08
23
81
91
https://ceej.tabrizu.ac.ir/article_7907_fc3d7ca4995c4f68554c1f1cfa25d6df.pdf
نشریه مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه تبریز
نشریه مهندسی عمران و محیط زیست
2008-7918
2008-7918
1397
48.2
91
بررسی عددی رفتار تیرهای لانه زنبوری ساخته شده از تیرورق
هدایت
ولادی
مهرداد
شادفران
سیدفرزاد
یثربی
با توجه به کمبود منابع انرژی و مواد خام در جهان بایستی در مسائل مربوط به مهندسی، سازهای با وزن و هزینه کمتر را جستجو نمود. از آن جایی که تیرهای لانه زنبوری منجر به افزایش مقاومت خمشی و سختی سازهها بدون افزایش وزن سازه میگردند، لذا در سالیان اخیر مورد توجه قرار گرفتهاند. در برخی سازهها مانند پلها نیاز به تیرها با ابعاد و ارتفاع بزرگتر به منظور افزایش سختی، مقاومت و تحمل نیروهای بیشتر ضرورت داشته و امکان استفاده از تیرهای لانه زنبوری از مقاطع نورد شده گرم عملاً ناممکن است. در نتیجه برای حل این مشکل تیرهای لانه زنبوری ساخته شده از تیرورق میتواند به صورت مطلوبتری اهداف طراحی را تأمین نمایند. در مقاله حاضر با بررسیهای لازم مشخص گردید که تیرهای لانه زنبوری ساخته شده از تیرورق برای پوشش دهانههای بزرگتر و تحمل بار بیشتر راهکار مناسبی بوده و تیر لانه زنبوری با سوراخهای دایرهای نسبت به شش ضلعی دارای رفتار بهتری است. از سوی دیگر با ایجاد چنین تیرهایی میتوان دهانههای بزرگتر را با هزینه کمتر پوشش داد.
تیرهای لانه زنبوری
تیرهای لانه زنبوری با سوراخهای دایرهای
تیرورق
روش المان محدود
2018
08
23
93
98
https://ceej.tabrizu.ac.ir/article_7912_a91561501749f67911d7df20f41aa999.pdf
نشریه مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه تبریز
نشریه مهندسی عمران و محیط زیست
2008-7918
2008-7918
1397
48.2
91
بررسی آزمایشگاهی استهلاک انرژی در انقباض ناگهانی جریان با سطوح آزاد
رسول
دانشفراز
علی
رضازاده جودی
سینا
صادق فام
یکی از مشکلات موجود در مراحل ذخیرهسازی و انتقال آب افزایش انرژی جنبشی جریان است که با استفاده از مستهلک کنندههای انرژی میتوان آن را کاهش داد. در صورت عدم کنترل به هنگام انرژی جنبشی جریان ریزشی، خسارات قابل توجهی به کانالها و سازههای پاییندست وارد خواهد شد. یکی از راهکارهای کاهش این انرژی جنبشی مخرب استفاده از حوضچههای آرامش و پرش هیدرولیکی میباشد. با توجه به اهمیت موضوع در این تحقیق رفتار یک جریان فوق بحرانی با سطح آزاد در مواجهه با انقباض ناگهانی در مسیر جریان، به صورت آزمایشگاهی مورد ارزیابی قرار گرفته است. بر این اساس عدد فرود به عنوان تأثیرگذارترین پارامتر بدون بعد در این زمینه در بازه 3 تا 8 تغییر کرده است. بر اساس نتایج آزمایشگاهی با افزایش عدد فرود جریان بالادست، پارامترهای افت انرژی نسبت به بالادست و پاییندست افزایش مییابند. همچنین میزان استهلاک انرژی ناشی از انقباض ناگهانی بیشتر از پرش هیدرولیکی آزاد مشاهده شد به طوری که بر اساس افت انرژی نسبت به بالادست، 43/11 درصد و بر اساس افت انرژی نسبت به پایین دست، 03/65 درصد بیشتر از پرش هیدرولیکی آزاد، استهلاک انرژی وجود داشته است. همچنین بیشترین مقدار افت انرژی مربوط به قبل از انقباض ناگهانی میباشد که در این مقطع با افزایش دبی جریان و متعاقباً با افزایش عدد فرود، میزان افت انرژی به شدت افزایش یافته است.همچنین مشاهده گردید، تنگشدگی در تثبیت محل پرش مؤثر است.
استهلاک انرژی
انرژی جنبشی
انقباض ناگهانی
بررسی آزمایشگاهی
پرش هیدرولیکی آزاد
2018
08
23
101
108
https://ceej.tabrizu.ac.ir/article_7908_211206d50506159e0bc0d5f46446adc1.pdf