@article { author = {Shekastehband, Behzad and Pourmand, Navid}, title = {Static Alternate Path Analyses on Tensegrity Systems Considering Effects of Self-Stress Distributions}, journal = {Journal of Civil and Environmental Engineering}, volume = {47.1}, number = {86}, pages = {35-46}, year = {2017}, publisher = {Dean of Faculty of Civil Engineering}, issn = {2008-7918}, eissn = {2717-4077}, doi = {}, abstract = {Tensegrity systems are innovative systems in the spatial structures field and refer to a special type of tensile structures that can offer an alternative to traditional space structures. These systems are defined as any given set of cables connected to a set of struts in which cables connectivity must be able to stabilize the configuration (Skeltton and Oliviera, 2009). The self- stresses contribute to the system’s rigidity and stability. In tensegrity systems, a number of members are critical, with the loss of any of them likely to produce serious strength reductions. In practice, members of a tensegrity system may be lost due to a poor member node connections or geometric imperfections, e.g. lack of fit. In fact, having one or more faulty connections in a structure, containing hundreds of connections, is a realistic possibility. In such a case, it can be argued that this member has in effect been lost.}, keywords = {Tensegrity structures,Static stability,Alternate path analysis,Collapse mechanisms,Self-stress distribution}, title_fa = {تحلیل مسیر جایگزین استاتیکی سازه‌های کش‌بستی با در نظر گرفتن اثر توزیع‌های مختلف خودتنش}, abstract_fa = {یک سیستم کش­بستی، یک سیستم در حالت پایدار خودمتعادلی است که شامل مجموعه­ای از عناصر تحت فشار داخل محیط پیوسته­ای از عناصر تحت کشش می‌باشد. اساس پایداری این سازه­ها متکی بر خودتنیدگی اولیه اعضای آن می­باشد. لذا مطالعه تأثیر توزیع­های مختلف خودتنیدگی بر روی رفتار ناپایداری استاتیکی این سازه­ها از اهمیت زیادی برخوردار است. در این مطالعه، رفتار خرابی این سازه­ها بر اثر از دست دادن اعضای کششی و فشاری بحرانی تحت توزیع­های مختلف خودتنش در بافتارهای تخت کش­بستی با در نظر گرفتن اثرات غیر خطی هندسی و مصالح با استفاده از روش مسیر جایگزین مورد بررسی قرار گرفته است. ملاحظه شده است که طراحی الگوی خودتنش در این سازه­ها می­تواند نقش مؤثر در ظرفیت باربری، سختی، آستانه شل­شدگی کابل­ها، نوع مکانیزم خرابی و همچنین حساسیت این سازه­ها به حذف اعضای بحرانی داشته باشد. نتایج حاصل از این تحقیق، به ارائه برخی توصیه­های طراحی در رابطه با انتخاب الگوی خودتنش به منظور دست­یابی به رفتار بهتر در صورت حذف اعضای بحرانی منتهی می­شود.}, keywords_fa = {سازه‌های کش‌بستی,پایداری استاتیکی,تحلیل مسیر جایگزین,مکانیزم خرابی,توزیع خودتنش}, url = {https://ceej.tabrizu.ac.ir/article_6229.html}, eprint = {https://ceej.tabrizu.ac.ir/article_6229_72594a65e766d8f1cb3e5637239572a4.pdf} }